4. toukokuuta 2017

Kannuksen suurkaupunki

Empä taas tiedä mistä pitäisi aloittaa. Olen nyt postaillut säännöllisen epäsäännöllisesti, kun töissä on niin kiire ja en vaan jaksa töiden takia tehdä mitään muuta, kuin syödä ja nukkua.

No joo, ollaan me sentäs vähän treenailtu ja yhdessä mätsärissäkin pyörähdettiin Urpon ollen isojen aikuisten SIN 1. Urpo käyttäytyi ihmeen hyvin ja rauhassa koko mätsärin ajan ja vaikka Urpolle murahdettiin niin sille ei jääny se murina ja äksyily päälle.

Almakin tuli mulle muutamaksi päiväksi hoitoon, mutta mätsäriin en Almaa ilmoittanut sen takia, kun se on aikas lihava.. Enkä tiedä rokotusten voimassa olosta. Oisin halunnu Alman laihdutuskuurille tänne mun luo, mutta eipä se tietenkään nuille laitoksen työntekijöille käy, kun Alma on muka niin epävarma lapisista, vaikka Alma on mennyt hurjasti eteenpäin siinä asiassa. Johtaja ei antanut edes mahdollisuutta näyttää, ettei Alma ole enään niin pidättyväinen.

Vituttaa, kun mun arviointi kykyyn ei luoteta ja sitten ei edes haluta nähdä, että mun sana on totta. Kaikenlisäksi vielä vedottiin siihen, että Urpo on niin kiintyny minuun, että eikai Alma nyt oo. Anteeks?? Tottakai se on kiintyny muhun ja iloitsee aina, kun tavataan.
                                                 
Koira Kikka, Väpe
Agility rintamallekkin kuuluu hyvää. Urpon kanssa oon nyt aloittanut keppien opettelun kuja kepeillä ja se näyttää toimivan. Me tehdään kontaktiesteiden kontakteja vielä erikseen ja oon alkanut opettamaan sitä etujalat maahan tavalla. Eli takajalat jää kontakti alueelle. Nopeesti jäbä hiffas asian!

Tiistain 2.5. treeneissä me siirryttiinkin ulos treenamaan ja koko treeni meni ihan hassusti. Mä olin niin paineissa, että koirakaan ei voinut tehdä hyvin ja kaikenlisäksi joku kehtas just meidän vuorolla tulla viiden metrin päähän meistä gorginsa kanssa, eikä me saatu treeni rauhaa. Mä en nyt vaan vielä voi sille mitään, että Urpo on niin häiriö herkkä ja vielä pieni koira.
Urpo siis karkasi sinne ihastelemaan tyttöä.. Luojankiitos mä olen kasvanut ja en alkanut karjumaan koiralle, vaan kutsuin Urpon vaan luo ja palkkasin pallolla. Oon niin tyytyväinen kun oon pikkuhiljaa oppinut, että huutaminen ei auta. varsinkaan Urpolla. Se haistattaa niin pitkät vitut jos sille huutaa. Miksi edes pitäisi huutaa, kun koirakuulee paremmin kuin ihminen..
Koira Kikka Tihu ja Hurmuri

Päästiin myös tosiaan Suomen Bokseriyhdistyksen tottis treeneihin ja kouluttajasta on sanottava, että aikas huippu! Heti ekoissa treeneissä joutu ajattelemaan asioita niin paljon tarkemmin ja mä menin useassa kohdassa aivan lukkoon, kun en kertakaikkiaan tajunnut miksi en ole aikaisemmin tehnyt jotain mitä olisi voinut tehdä helpommin ja eritavalla. Urpollahan PA paikka on aika edessä, joten sitä korjaillaan ja seuruu paikkaa myös. Huomaa kyllä tämän tokon ja tottiksen eron...

Maanantaina tehtiin 3h vanhentunut jälki ja urpo oli aikas taitava. En oo vielä opettanu esineiden ilmaisua, kun en vielä tiedä miten se pitä aloittaa. Urpolle tarvii vaan varmuutta vielä lisää, kun saattaa välillä nostaa pään ylös ja jäädä tuijottamaan mua. Eiköhän se varmuus kehity ajanmyötä!
Koira Kikka, Väpe

Keskiviikkona 3.4. otin Urpon mukaan töihin ja katottiin työnantajan kanssa vähän sitä paineistumista. Kyllähän mä tiedän, että se olen minä joka sitä paineistaa sitä koiraa. Urpo on ihan paineissaan jo leikkiessäänkin, koska katson sitä silmiin ja paineistan vetämään lelua enemmän.

Tajusin myös kuinka matala saalisvietti Urpolla on. Toki se ei oo mikään sakemanni, holsku, malikka, mutta olisiko asialle voinut tehdä jotain pentuna? Työnantajan mukaan ei, sillä vaan on matala saalisvietti ja sitä pyritään nyt vahvistamaan.

Koira Kikka, Tihu

Tänään torstaina mä oonki vaan istunu junassa ja käynyt hieman käppäilemässä Kannuksen "suuressa" kaupungissa ja soveltuvuuskokeissa maaseutuopistolla. Mun osalta koe meni mielestäni todella hyvin ja nyt vaan odotellaan kuukausi, että mitä sitä sitten syksyllä tehdään.. Toivottavasti auto starttaa tavaroineen kohti Kannusta ja kennellinjan opintoja!

PS. Lukijoita on tullut jo muutama lisää. Muistakaahan se 30 lukija raja jolloin taas arvotaan jotain koira aiheista kivaa lukijoiden kesken! ;)
Koira Kikka, Hurmuri

4 kommenttia:

  1. Oli pakko klikata ku luin ton "Kannuksen suurkaupunki" ja purskahdin nauruun :D Tsemppiä! Toivottavasti pääset, se on paras koulu! T: ex-kenneli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo :D.. Hurjan suuri kun en millään meinannut löytää oikeaan paikkaa ja navi vaan olisi halunnut, että kävelen keskellä autotietä. Löyty kuitenkin lopulta ja nyt vaan toivotaan parasta!

      Poista
  2. Onpa makeen värinen saksalainen :)

    VastaaPoista