3. kesäkuuta 2018

Onnen päivät

Moni varmasti jo tietää, että Urpo muutti syksyllä 2017 äitini luokse "sairaslomalle" kun itselleni tuli toinen koira ja koululla ei tosiaan saa kahta koiraa pitää.

Syksyllä 2018 minun on kuitenkin tarkoitus muuttaa molempien koirien kanssa omaan asuntoon Kannukseen! Vihdoin Urpo pääsee minun luo takasi ja päästään jatkamaan siitä mihin jäätiin. Toki koiran ehdoilla, kun ne lonkat on edelleen D/A eikä se miksikään muutu.

Olen alkanut suunnittelemaan Urpolle oikeanlaista ruokintaa ja hoitoa lonkkiin liittyen. Urpohan ei ole enää oireillut, mutta olen varautunut siihen, että vanhetessaan nivelrikko saattaa pahentua ja aiheuttaa oireita. Säännöllinen hieronta olisi molemmille koirille erittäin hyvä jos vaan Kannuksesta löytäisin sopivan hierojan. Urpolle syöttäisin myös nivelravinnetta, kunhan löytäisin jonkun sopivan.

Minulle ehdotettiin myös, että käyttäisin Urpon fysioterapiassa jolloin fyssari osaisi kertoa lonkkien tämän hetkisen tilan, mutta se taitaa jäädä ainakin joulukuulle jolloin Penta käy rokotuksilla. Saisi samaan poliklinikka maksuun sitten sen fyssarin.

Urpolle ja Pentalle on suunnitelmissa petotesti elokuulle. Ajattelin testauttaa molemmat karhulla, sillä Kannuksessa on tehty useampiakin karhu havaintoja. Urpon sivuilta voit lukea lisää suunnitelmista!


Penta 9kk

1 kommenttia:

  1. Ida Jokela (Hundida) käy hieromassa myös Kannuksessa, oon omia koiria hierotuttanut sillä kun Minna on ollut äitiys-/sairaslomalla.

    VastaaPoista